Jaha

Har ont i nacken. Tittar på ett underhållningsprogram på TV, i varje fall tror jag att det är ett underhållningsprogram, utan att det för den skull är ett jäkla dugg underhållande. Bingo Royale heter det visst. Dess enda möjliga fördel är att det är på ettan, så det inte är några reklamavbrott, men frågan är om det verkligen är en fördel. Programmet skulle tjäna på lite reklam instucket då och då. Jag må vara en humorbefriad, torr och insnöad varelse men jag ser verkligen ingen vits alls med programmet. Det är inte roligt. Det är inte irriterande. Det är inte trevligt. Det är bara intetsägande. Fruktansvärt intetsägande.

Jag känner mig lite sur och småbitter. Dels beror det på att jag varit våldsamt magsjuk ett par dar och att jag nu har fruktansvärt ont i nacken efter att ha tillbringat för mycket tid sovandes i nån knepig ställning. Så jag har inte riktigt energi och ork till att känna mig positiv. Men när jag ser mig omkring ser jag ingen större anledning till att känna mig så jävla glad. Och för övrigt ska man inte börja en mening med "men". Eller "Och - eller "Eller". Sägs det. Men skit i det. Skit i det mesta. Skit i att läsa också - jag spyr bara en massa galla över min egen tillvaro och det är knappast upplyftande ändå. Spydde galla rent praktiskt gjorde jag i förrgår och det var inte så trevligt. By the way.

När jag kommer hem från jobbet har jag gjort en insats för dagen. Jag tycker om mitt jobb. Jag gör något som är till nytta för andra. Men det är ju skönt att komma hem också, vila och få en stund för sig själv. Njuta i hemmet. Tyst och lugn och ro.

Så fan heller.

Visst. Sova är skönt, ta det lugnt och vila måste man. Särskilt jag. Jag tror jag har ett stort behov av det för jag fattar inte hur en del människor orkar göra så mycket som de faktiskt gör. Det övergår mitt förstånd. Jag fixar det bara inte när det kommer till en viss gräns. Det får mig att må dåligt, det får mig att känna ångest och att jag inte kan stå ut mer. Jag klarar det kort sagt inte. Gått in i väggen har jag nog egentligen redan gjort en gång också. Nåväl, så vila behöver jag.

Men sen då? Jobbet jag har tycker jag om och det är meningsfullt - men fritid måste man också ha. Och vad händer på fritiden? Hänger jag med vänner? Går ut om kvällarna? Gör konstruktiva saker i ett garage, målar, sjunger, läser böcker, utbildar mig, klappar på en mjuk katt? Nej. Jag bara sitter och inte orkar. Nu tappade jag tråden också, så jag skiter i det här. Går och lägger mig. Ingen läser ändå det här, hoppas jag nästan för en gångs skull.

Skit.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Personligen tror jag att ångesten är förutsättningen för att man ska vilja göra mer än man behöver. Och sedan klarar man mycket eftersom man blir van vid ångesten. Byt ut man mot jag, haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback