Jag kan inte konversera

-Vet du vad du har, Hedlund?
-Hm?
-Taskig tajming.

Kan det vara det? Idag är en såndär dag då man vill ha kontakt, försöker vara trevlig, prata med folk och vara social precis som alla andra människor men liksom aldrig tränger igenom. Man har tydligen inget av intresse att förmedla, eftersom ingen verkar bry sig i vad man säger. Alla pratar istället med varandra och man står som ett fån och knackar på och vill vara med. Man säger saker och folk bryr sig inte i den omfattning man hade väntat.

Man blir lite grinig. Tar upp mindre positiva ämnen och börjar låta gnällig. Funderar för sig själv om man inte låtit gnällig hela tiden och därför inte fått vara med. Får mothugg. "Positiv du är då?" -  "Men sluta gnäll och gör nåt åt det då?". Jaha, förlåt. Jag försökte bara konversera. Snacka. Men det uppskattas inte. Man blir bitter. Ledsen. Förklarar inom sig omgivningen för korkad. Drar sig undan och blir tyst och anar inom sig hur folk tänker "det är då en sur jävel". Den onda cirkeln snurrar till en tornado.

Men själv förstår man ingenting. Hallå? Jag försöker bara prata som ni. Jag är väl för fan inte sur?

Kommentarer
Postat av: sazza

Känner igen det där allt för väl, och såna gånger är fan inte roliga, men man väljer att istället sitta tyst och lyssna på alla andra och skiter i vad de tycker o tänker.



/Sazza

2008-12-29 @ 11:05:16
Postat av: Anonym

"Va é dé??" Att prata och inte få gehör är väl motsatsen till att göra en riktig Hedlund. En riktig Hedlund ställer ju en inlärd social fråga och är sen inte själv intresserad av svaret. Jag vet det, för jag brukar regelbundet hedlunda själv (stackars folk omkring mig...). Har faktiskt aldrig förstått varför Hedlund skulle ha taskig tajming; det du beskriver kan jag mycket hellre hänföra till den orsaken. Men att göra en Brännström är väl att socialt pladdra på och slänga sig med häftiga ord utan att det är så noga med innehållet. /A

2009-01-04 @ 16:39:45
Postat av: Jannice

Jag vet vad du menar, jag vet inte om vi diskuterade det på pizza place finest men anyways. Jag har i princip gett upp att försöka konversera med vissa mkt närstående personer eftersom det bara uppfattas fel. Är min inte sur så är man stöddig och tror att man är något. Jag är less på somligt folk.

2009-01-10 @ 12:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback