God jul, typ.

Satt och kände mig liksom inspirerad. Det gick över. Känner mig nu mest liksom irriterad. Skrivmaskinens färgband trasslar ihop sig, kan man väl säga. Slår knut på sig självt. Vill inte rullas fram i samma takt som tangentnedslagen. "För lite virituellt minne", påstår skrivmaskinen, så jag antar att den behöver göras rent. Enär jag emellertid inte begagnar mig av någon hemhjälp blir de hushållsnära tjänsterna dock sällan utförda. Det får vara. Borde nog dessutom egentligen övergå till en såndär modern, elektrisk skrivmaskin istället för den här gamla mekaniska.

Jag läste i aftonbladdret dagens baksideskolumn, "Vi som aldrig sa vad vi önskade oss". Ronnie Sandahl har återigen siktat ovanför strecket och där lyckats skjuta pricken precis mitt ovanför och därmed liksom bildat ett fulländat "i". För att nu skriva utsvävande och målande. Det blir fler ord då. Nå.

Ronnie skriver om varför han inte på länge önskat sig julklappar. Jag har inte gjort det på många år, jag heller. Och hans resonemang kring varför han inte gjort det är helt överensstämmande med mitt. Har ni läst aftonbladdret? Om ni inte har gjort det, betala då inte 19 kronor för att prenumerera på tillträdet till kolumnen på nätet (länk nedan om ni ändå är korkade nog). Det vore bara att pumpa in pengar i detta vedervärdiga pressalster, av idioter - för idioter. Men jag gillar några av kolumnisterna. De bara jobbar där.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article4050424.ab?teaser=true

Jag hade tänkt länka till Ronnies kolumn och också gjort det, som synes, men nu kostar det som sagt pengar att kolla, och när jag insåg det tappade jag liksom sugen på att beskriva närmare, vad i hans text jag verkligen instämde i. Men i grund och botten - jag har allt jag vill ha vad prylar beträffar, och kan köpa det som möjligen saknas. Det förtar totalt nöjet av julklappar. Särskilt om man dessutom ska önska sig något. Nä tack. Då är det bättre, att ge folk som faktiskt saknar möjligheter, det de önskar sig. Inte för att jag köpt julklappar i år själv heller. Men ändå. Liksom.

God jul, typ.

Kommentarer
Postat av: Sazza

Jag kan tycka det fortfarande är kul att köpa julklappar till folk, men det är för att jag vet att jag får nåt tillbaka.



men köpa nåt som de verkligen inte önskat sig eller vill ha är ju fullständigt onödigt..



God jul på dig vännen. Kram

2008-12-23 @ 15:25:11
Postat av: Karlsson

Julklappar är såååå uttjatat och deprimerande. Föredrar att köpa till folk som definitivt inte förväntar sig några, allt annat känns som ett tvång och sånt avskyr jag. Varför firar man jul egentligen? Är det för att alla människor utan smak ska få pynta sina fula eternithus med billigt kitsch från Rusta? Är det för att tvingas se en ankjävel med damp stressa fram på TV? Nästa år ska jag försöka jobba vid jul...

2008-12-23 @ 17:11:11
Postat av: Wicke

Eternithus kan vara ganska snygga, i övrigt instämmer jag i dina åsikter, Karlsson - men jag ska nog vara ledig på julafton så jag får äta sälktens julbord i alla fall. Det är nämligen det enda jag önskar mig till jul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback