Några bilder

Det finns säkert de som kan fråga sig hur jag står ut med att gå upp tidigt på morgonen och gå till ett jobb som de kanske alls förstår tjusningen i. Vara lokförare - vadå liksom. Det är väl bara att sitta där och dra i några spakar? Och gå upp halv fyra på morgonen en kolmörk vintermorgon, jobba helger, vara ensam, ha ansvar - nej fy... Jag undrar också ibland vad tjusningen med att gå upp halv fyra på morgonen är. Å andra sidan påminner mig nedanstående bilder, som jag tagit på jobbet och som alla har gemensamt att de är morgonbilder, om den stora och ultimata fördelen med att vara uppe före tuppen; man får se honom gå upp och naturen vakna. Alla årstider. I alla väder.

Nu får bilderna tala för sig själva. De är små, men klickbara. (högerklicka och välj "öppna i ny flik" eller "öppna i nytt fönster", lämpligen. Tjosan.





Kommentarer
Postat av: Johan

Sjukt fina! Spec första. Och andra. Tredje med iofs.

Postat av: Pelle

Tjusiga bilder:)

Även jag upplever det där ibland, men inte så ofta som du säkert gör.

2009-01-25 @ 23:04:15
URL: http://lokpelles.blogg.se/
Postat av: Petronella

Oj va vackert. Man blir nästan lite avundsjuk:-)

2009-01-26 @ 22:32:26
URL: http://knasbloggen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Underbara bilder, nåt av det bästa med att vara lokförare ialf må jag säga =).



/Sazza

2009-01-30 @ 22:55:06
Postat av: Simon

Mycket vackert! Själv är man lastbilschaufför, men det blir inte senare uppstigning för det. Får väl satsa på att ta lite liknande bilder kanske. =)

2009-02-16 @ 00:44:38
Postat av: kajsa johansson

Finner ingen befintlig benämning för dessa fenomenala illustrationer, just kepp on the good work :)

2009-02-17 @ 00:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback