Associationssvammel

Det är måndag, snart tisdag. Det ser ut som hin håle själv rumstrerat om i min lägenhet. Jag har inte haft inbrott, så det måste väl vara jag själv som stökat till det. Så det kanske stämmer. Fast det är klart, jag hade en lärare som envist hävdade att naturen strävade efter oordning, så jag är väl väldigt naturlig av mig. Kanske. Jag sa upp lägenheten idag. Grannen ovanpå verkade fira detta genom att montera loss sin diskbänk och slå med den mot elementet i köket. Det ska bli skönt att slippa honom.

Jag tycker om tulpaner. Gula. De luktar vår. Det står gula tulpaner i en vas i min hall. De luktar as. Jag borde städa. Bilen har börjat konstra. Det tändes en ful, gul lampa i instrumentpanelen och sen började den gå ryckigt. Instruktionsboken menar att jag ska kontakta en verkstad. Jag ska knacka på hos grannen ovanför imorgon om inte min idé om att göra en norsk reset av motorelektroniken hjälper.

Jag kör tåg på jobbet. De nya tågen behöver ofta norsk reset. Ändå är de tyska. Men jag vet en annan tyska som har svårt för det här med svenska förhållanden. Sommerlath, det vill jag också vara. I en solstol i halvskugga med en bok och något gott att dricka. Nu är jag mest Winterslusk. I en nedsutten kontorsstol i glödlampsljus med ett smuligt tangentbord och väldigt mycket urdruckna glas runt mig. Jag borde betala räkningarna, men jag hittar inte dosan till min internetbank. Man borde inte ha en dosa utan en rejäl låda istället, så att man hittar den. Nu kommer dosan så lätt bort i lådan.

Fanta Citron brukade morfar grogga på. Lådan är en billighetsaffär. De fanns i Ludvika förr. De hade groggvirke. Jag brukade åka dit och handla med morfar. Nu är det visst djuraffär där, och morfars bil har rostat bort. Det har morfar också. Virket på verandan där han stundom groggade börjar bli ruttet. Man borde kanske byta det, men groggvirke är dyrt och det är så jobbigt att ligga på alla fyra och slå i nubbe i virket. Det håller nog i några år till.  

Om några år vet jag inte riktigt vad som händer. Man borde göra en femårsplan, men den spricker väl ungefär som allt annat man gör. Jag ska gå och lägga mej, innan jag blir trött så att jag spricker.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Halvorsen

BMW, Bogseras Med Wire...

2010-04-15 @ 09:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback